Tur Gruppe

Publisert av Lis Merete Berge den 20.06.18. Oppdatert 15.05.19.

Ut på tur aldri sur :)

Hei.
Nå er klokken stilt mot sommer og våren kommer med stormskritt. Så da har jeg lyst å gå på tur igjen 😄 Kjenner du det kribler og har lyst å bli med?

Denne våren blir det tur ca annen hver torsdag. Det vil bli annen hver gang vei/grusvei og annen hver gang ulendt terreng uten vei/gjerne på en liten fjelltopp.
Jeg tar initiativ til tur, legger ut her skal prøve å beskrive turen så godt det lar seg gjøre. Jeg er ikke turleder, men regner meg kun som initiativtaker. Så det er viktig at hver enkelt leser informasjon og selv bedømmer om det er en tur en kan være med på utfra egen funksjon og kapasitet. Når vi er på tur har alle ansvar for hverandre og seg selv

TORSDAG 11.4 KL 18.00

Vi starter der vi startet i fjor. Parkeringsplassen øverst på Spelhaugen. Vi går rundt Tennebekktjernet. Turen er på grusvei. Det er endel bratte bakker både opp og ned Total distanse ca 5 km og vi bruker gjerne ca 2 timer uavhengig av tempo og pause behov. Vi tar en liten pause underveis om det ønskes så ta gjerne med en kjeks og kaffe til deg selv på termos om du vil 😄

Torsdag 25.5 kl 18.00.

Da blir det tur fra Parkeringsplassen i Nordnesdalen og opp til Viggohytten. Dette er en tur som er i bratt terreng på ulendt sti i ulendt terreng. Vi går opp til hytten, tar en liten pause ( avhengig av været) før vi går samme vei ned igjen. Totalt bruker vi nok rundt 2 timer.
Har du utfordring med balanse og lett for snuble i ulendt terreng både opp og ned er denne turen ikke å anbefalle - bli heller med 11.4 og neste tur i mai 😄😄😄

Så håper du har lyst å være med.

Ranveig.

.