Tur gruppen

Hei.
Nå er klokken stilt mot sommer og våren kommer med stormskritt. Så da har jeg lyst å gå på tur igjen 😄 Kjenner du det kribler og har lyst å bli med?

Denne våren blir det tur ca annen hver torsdag. Det vil bli annen hver gang vei/grusvei og annen hver gang ulendt terreng uten vei/gjerne på en liten fjelltopp.
Jeg tar iniativet til tur, legger ut her skal prøve å beskrive turen så godt det lar seg gjøre. Jeg er ikke turleder,men regner meg kun som iniativtaker. Så det er viktig at hver enkelt leser informasjon og selv bedømmer om det er en tur en kan være med på utfra egen funksjon og kapasitet. Når vi er på tur har alle ansvar for hverandre og seg selv

TORSDAG 11.4 KL 18.00

Vi starter der vi startet i fjor. Parkeringsplassen øverst på Spelhaugen. Vi går rundt Tennebekktjernet. Turen er på grusvei. Det er endel bratte bakker både opp og ned Total distanse ca 5 km og vi bruker gjerne ca 2 timer uavhengig av tempo og pause behov. Vi tar en liten pause underveis om det ønskes så ta gjerne med en kjeks og kaffe til deg selv på termos om du vil 😄

Torsdag 25.5 kl 18.00.

Da blir det tur fra Parkeringsplassen i Nordnesdalen og opp til Viggohytten. Dette er en tur som er i bratt terreng på ulendt sti i ulendt terreng. Vi går opp til hytten, tar en liten pause ( avhengig av været) før vi går samme vei ned igjen. Totalt bruker vi nok rundt 2 timer.
Har du utfordring med balanse og lett for snuble i ulendt terreng både opp og ned er denne turen ikke å anbefalle - bli heller med 11.4 og neste tur i mai 😄😄😄

Så håper du har lyst å være med.

Ranveig.

Søndag 21.oktober kl.12.00

Siden sommeren har vi hatt 4 fine turer med frisk luft, noe regn, historie, godt selskap og godt humør. Nå senker mørket seg og vinter og andre aktiviteter frister .
Blir du med på en liten sesong avsluttning i turgruppen ?
Søndag 21.10 møtes vi på Fløyen , øvre stasjon kl 12.00 . Da kan en velge om en vil gå opp eller ta banen.
Om vi rusler en tur til Brushytten eller Åsebu som mål- alt etter form og vær.

Om noen vil kan vi spise middag sammen i byen etterpå. Feks på Egon på torget , det er nærm Fløybanen. Satser på å være nede i byen igjen 15 - 15.30 Da kan en komme om en ikke har gått tur også.

Om jeg vet hvor mange som blir med på mat reserverer jeg bord et par dager før - så meldt fra til meg .

Torsdag 4 oktober kl 18.00

Haloen folkens Er det ikke deilig vær der ute til å være inne i
Eller har dere lyst på litt frisk luft.
Neste tur i turgruppen blir torsdag 4.10 Kl 18.00
Parkering /oppmøte på parkerings plassen ved Sandviken Sykehus - på siden der går det en liten stikkvei opp mot fjellveien . Vi rusler avgårde i Fjellveien og ser hvor langt vi kommer - satser på ca 2 timer på tur i vårt tempo
Bli med da vel .

Søndag 16.september. kl. 12.00

Blir det klart for ny tur Bli med til Fjell Festning på Sotra

Det blir omvisning i museums delen under jorden.
Har avtalt omvisning klokken 12.00 for vår gruppe fra parkeringsplassen oppe ved kafeen/Kanon tårnet
Omvisningen tar 1 - 1,5 time. Vi har egen guide og går i samlet gruppe.

Altrenativ 1 : Parker på parkerings plassen nede ved hovedveien mot Sund. Gå opp på asfaltert vei , ca 4 km . Noe oppoverbakke.

Alternativ 2 : Kjøre opp til parkeringen nedenfor kafeen/Kanontårnet. Det er lov å kjøre opp om en er bevegelseshemmet. Dette kan være et godt alternativ om en ønsker å spare føttene til omvisningen.

Jeg kommer til å være nede på parkeringsplassen kl 11.00 og går opp.

Guide og omvisning blir dekket av Bergen MS forening .
etterpå kan vi ha verdens beste svele og kaffi i kaffeen

Kjekt om dere melder dere på så jeg får litt oversikt over om noen vil være med
Send meg en mail på rarnhilo@online.no eller her på Facebook.